.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاعری:ایجاد پایانه و میدان عرضه محصولات در شرق مازندران
دبير كميسيون كشاورزی، آب و منابع طبيعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اخذ زمین توسط اهالی در تغییر کاربری برای ایجاد پایانه و میدان عرضه محصولات حمایت لازم انجام می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، علی‌محمد شاعری چهارشنبه‌شب در جشنواره بزرگ هلو و شلیل شهرستان نکا در روستای بایع‌کلا در بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: دارا بودن جایگاه عرضه محصولات باغی، کشاورزی و زراعی نیاز مهم منطقه است که در صورت اخذ زمین توسط اهالی در تغییر کاربری برای ایجاد پایانه و میدان عرضه محصولات حمایت لازم انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش برای توسعه اقتصادی و افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها از جمله اهداف مهم در راه‌اندازی این میدان عرضه محصولات زراعی و باغی در نکا است که شرق مازندران از آن منتفع می‌شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه در بخش اشتغال روستایی مازندران، بیش از 165 میلیارد تومان برای اشتغال در روستاهای مازندران اختصاص یافته است؛ یادآور شد: در این بخش سهم استان مازندران 400 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 100 میلیارد تومان آن اخذ و مازندران رتبه پنجم کشوری را کسب کرد.

شاعری گفت: متاسفانه شهرستان نکا در جذب این اعتبارات اشتغال روستایی پیشرفت مناسبی تاکنون نداشته است و از 6.5 میلیارد تومان سهم اشتغال روستایی تاکنون 2.5 میلیارد تومان جذب شده است و باید تلاش بیشتری در این بخش انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید 30 هزارتنی مرکبات در دنگسرک نکا، تولید 50 درصدی تولید هلو و شلیل مازندران در روستای بایع‌کلای نکا و ظرفیت مختلف در بخش گیاهان دارویی و غیره گفت: با وجود همه این ظرفیت‌ها نباید کسی در نکا بیکار باشد و لذا باید بخش خصوصی وارد عمل شده و سرمایه‌گذاری کند.

* کمیته حمایت از صادرات مازندران بطور جدی وارد عمل شود

شاعری گفت: امسال یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در حوزه جوایز صادراتی توسط مجلس تصویب و برای پرداخت به واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: تعاونی‌ها، تشکل‌ها، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و همه کسانی که در عرصه تولید کار می‌کنند باید وارد کار شده و برای توسعه صادرات گام‌های مهم و اساسی بردارند.

این مسؤول بیان داشت: در زمینه صادرات باید تلاش بیشتری انجام شود که در برخی از موارد کارهای اساسی انجام نشد و به عنوان نمونه کشور روسیه که باید از پرتقال ما استفاده کند اکنون از پرتقال کشور ترکیه که از مرز ما برای روسیه صادر می‌شود، استفاده می‌کند و در این بخش ضعیف عمل شده است و باید کارهای بیشتری انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیته حمایت از صادرات کالا در مازندران برای افزایش صادرات بطور جدی وارد عمل شود تا برای توسعه صادرات کارهای مهم و اساسی انجام شود.

وی با تأکید بر افزایش سهم اشتغال روستایی مازندران گفت: طرح‌های مصوب شده باید با سرعت بیشتری انعقاد قرارداد شود و برای ارائه تسهیلات به طرح‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش فارس، در حاشیه این جشنواره از تمبر یادبود جشنواره با حضور مسؤولان کشوری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی رونمایی شد.

جشنواره بزرگ هلو و شلیل نکا در روستای بایع‌کلا، سوم تا پنجم مرداد ماه سال جاری برگزار و 50 غرفه محصولات غذایی، باغی، زراعی و صنایع دستی و گل و گیاه برای علاقمندان دایر است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.